Just be creative

BodaLDesign

Weboldal készítés és webdesign

Célom, hogy a mikro és kisvállalkozásokat segítsem céljaik elérésében, támogatva azt az egységes vállalati arculat megterentésével, fejlesztésével. Hiszen az egyedi, azonnal felismerhető képi világ megkülönböztet a konkurenciától, és bizalmat kelt a vásárlókban. Az online jelenlét pedig ma már elengedhetetlen: minden kijelzőn optimálisan megjelenő, felhasználóbarát weboldalakat tervezek kisvállalkozásoknak, hogy lássák, a professzionális megjelenés nem csak a nagy multik fegyvere lehet.

Milyen egy jó weboldal?

Konkrét céllal jön létre: A marketing stratégia fontos eleme és szerves része.

Keresőoptimalizált: A láthatóságról a hatékony keresőoptimalizálásnak köszönhetően a keresőmotorok gondoskodnak.

Egyedi értékes tartalommal bír: A látogató értékes információra vágyik. A jó weboldal a Google-nak is szól, hisz a rendszeresen frissülő és releváns tartalmakat tartalmazó honlapokat előrébb sorolják a keresőmotorok.

Korszerű  funkciókat tartalmaz: Hatékonyan és gyorsan eljuttatja a látogatót a céljához és egyben teljesíti azt a célt is amiért létrejött a honlap.

Gyorsan betöltődik: Rohanó világunkban a látogatók nem szeretnek várakozni, ha az oldal nem töltődik be gyorsan, már tovább is állnak.

Adminisztrációs felülete felhasználó barát.

Felhasználóbarát: Menürendszere, átláthatósága , könnyű navigációja jól vezeti a felhasználót a célja felé. A design nem a cél, hanem az eszköz a jólhasználhatóság irányába, segíti  a felhasználót abban, hogy egyszerűen, gyorsan megtalálja amit keresett.

Minden kijelzőn tökéletesen olvasható: A mobil kommunikációjé a jövő, sőt már a jelen is, ezért elengedhetetlen, hogy a hogy a honlap tartalma tableten,mobiltelefonon is jól megjelenjen, azaz reszponzív legyen.

Mit várunk el egy webshoptól?

A webáruház indítás előnyeiről már írtunk. De természetesen nem mindegy, hogy milyen tulajdonságokkal rendelkezik az online boltunk. Az alábbiakban a jó webshop jellemzőit foglaljuk össze, a legfontosabb elemeket, amelyek nagymértékben hozzájárulnak a webáruház sikeréhez. A következő szempontok szerint elkészített webáruház hosszú távon több vásárlást realizálhat.

Megnyerő megjelenés

Fontos, hogy a webáruházunk esztétikus, modern, igényes és bizalomgerjesztő külsővel rendelkezzen, hiszen egy elhanyagolt, lepukkant kinézetű webshop senkiben sem kelt vásárlási szándékot. Egy megfelelően kidolgozott arculat ugyanakkor pozitív érzelmeket vált ki az oldalra érkező látogatóban, megbízhatóságot és profizmust sugall.

Egyszerű használat

Persze a látvány ne menjen funkcionalitás rovására, tehát a webáruház legyen könnyen kezelhető és jól áttekinthető. Az egyik legsarkalatosabb pont egy webáruház esetében, hogy a vásárlás kényelmes és egyszerű legyen. Fontos, hogy az érdeklődök a lehető legkevesebb erőfeszítéssel boldoguljanak a navigációtól kezdve, a termékkiválasztáson át, a megrendelés leadásáig. A vevők gondolkodásmódja szerint legyenek kialakítva a menük, gombok, felületek. Érdemes használni a már jól bevált megoldásokat, amiket a vásárlók már megszoktak. Csak azokat az adatokat kérdezzük meg, melyekre a vásárláshoz, vagy a piackutatáshoz feltétlenül szükség van. Nagyon fontosak a webáruház részéről az automatikus visszajelzések, mint például a “termék a kosárba került”, “megrendelését sikeresen továbbítottuk”.

Megfelelő termékleírások

 

Persze a látvány ne menjen funkcionalitás rovására, tehát a webáruház legyen könnyen kezelhető és jól áttekinthető. Az egyik legsarkalatosabb pont egy webáruház esetében, hogy a vásárlás kényelmes és egyszerű legyen. Fontos, hogy az érdeklődök a lehető legkevesebb erőfeszítéssel boldoguljanak a navigációtól kezdve, a termékkiválasztáson át, a megrendelés leadásáig. A vevők gondolkodásmódja szerint legyenek kialakítva a menük, gombok, felületek. Érdemes használni a már jól bevált megoldásokat, amiket a vásárlók már megszoktak. Csak azokat az adatokat kérdezzük meg, melyekre a vásárláshoz, vagy a piackutatáshoz feltétlenül szükség van. Nagyon fontosak a webáruház részéről az automatikus visszajelzések, mint például a “termék a kosárba került”, “megrendelését sikeresen továbbítottuk”.

Mivel egy webáruházban a felhasználók csak a termékleírásokból és termékfotókból ismerhetik meg a kínált árucikkek jellemzőit, ezért nélkülözhetetlen, hogy a lehető legrészletesebb módon mutassuk be azokat. Általában a leggyakrabban elkövetett hiba a túlságosan rövid és nem megfelelően megírt termékleírás. A részletes termékleírást a webáruházakban a vásárlókon kívül a Google kereső is pozitívan értékeli!

Tetszetős, jó minőségű termékképek

A termékfotóknak ugyancsak hatalmas szerepe van a vásárlói döntésekben. Jó felbontású és szép képekkel a termék eladási esélye jóval magasabb. Sokat számít, ha egy termékről több szögből is készülnek fotók, így azt minden oldalról szemügyre lehet venni.

Egyértelmű vásárlási feltételek, teljes körű információk

Nem csak a törvényi előírás, hanem a vásárlói bizonytalanság kiküszöbölése miatt is fontos a szállítási információk, garanciális feltételek pontos és részletes tisztázása. Érdemes létrehozni egy GYIK oldalt, ahol a vásárlók a gyakran ismételt kérdésekre kaphatnak pontos válaszokat.

Ne bújjunk egy e-mail cím mögé, hanem mindenképp adjunk meg telefonos elérhetőséget is. Érdemes továbbá az ügyfélszolgálati munkatársakról egy-egy fénykép elhelyezése, mert ez sokkal megfoghatóbbá teszi a vevő és eladó közötti kapcsolatot. A bizalom növelésére szolgálhatnak a megbízhatóságot tanúsító pecsétek, címkék szakmai szervezetektől, és a vásárlói visszajelzések, vélemények közzététele.

Bizalom növelő elemek

 

Vásárlásra ösztönző elemek

A kosárérték – vagyis az egy vevő által egy vásárlási folyamat során megvásárolt termékek végösszegének – növelésére szolgálhatnak a kapcsolódó termékek, a legnépszerűbb termékek megjelenítése, a limitált idejű akciók, és a mennyiségi árkedvezmények. Az értékhatárhoz kötött ingyenes házhoz szállítással ugyancsak további termékek megvásárlására ösztönözhetjük a látogatókat. A vevőket hűségprogram, kuponrendszer segítségével motiválhatjuk a visszatérésre, az ismételt vásárlásra. Fontos ugyanakkor, hogy a vásárlásra ösztönző elemeket ne vigyük túlzásba, mert az már taszító hatású lehet!

Megfelelő fizetési-, szállítási módok

Fontos, hogy a vásárló a lehető legtöbb fizetési mód (pl. utánvét, átutalás, bankkártyás fizetés) és átvételi mód (pl. futáros házhoz szállítás, csomagpont, személyes átvétel) közül választhasson, és ezek között megtalálja a számára ideálisat.

Hasznos információs tartalom

A webáruház az árucikkek mellett olyan hasznos információkat is publikáljon, melyek fontosak lehetnek a vevők számára. Minél bővebb tájékoztatást kínál a látogatónak, annál nagyobb esélye van annak, hogy vásárolni is fognak. Érdemes a termékekről nemcsak rövid, hanem kimerítő ismertetőt, teszteket is közzétenni.

Ha szeretnél Te is saját weblapot, keress bátran!